call
Bel ons op +3155 - 843 16 27
free-shipping
Vanaf €500,- gratis verzending

FAQ & Tips

Veelgestelde vragen:

Op Glaswebwinkel.be vind je informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heef je een vraag die hieronder niet beantwoord wordt, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.

Hoe bereken ik de glasmaat?

Om glas te bestellen met de juiste afmetingen, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas, gemeten in millimeters. Om de glasmaat te bepalen, kun je de dagmaat of de sponningmaat als basis nemen. Zie onderstaande uitleg.

Wat is de sponningmaat?

Plaats je een ruit in een nieuw kozijn, dan ga je uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, komt je uit op de glasmaat.

Wat is de dagmaat?

Vervang je bestaand glas door nieuw glas, dan ga je uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar je tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, kom je uit op de correcte glasmaat.

Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?

Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en de buitenruit. De spouw kan 6, 10, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatieglas) of met argon gas (HR++ isolatieglas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 . Dit is mogelijk bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.

Wat zijn de bezorgkosten voor het leveren van alleen glaszetartikelen?

Bestel je alleen glasartikelen, dan bedragen de bezorgkosten € 10,89 (incl. btw) per bestelling, ongeacht de provincie waar je woont. Verzending is gratis vanaf € 500,- (incl. btw).

Wat zijn de bezorgkosten als ik glas en glaszetartikelen (bijvoorbeeld glas in combinatie met kit, gereedschappen, glasband, enz) samen bestel?

De bezorgkosten bedragen totaal € 36,30 (incl. btw). Wij bezorgen in gans Vlaanderen bij je aan huis. Helaas bezorgen wij niet Wallonië. Verzending is gratis vanaf € 500,- (incl. btw).

Grote oppervlakken glas

De maximaal te bestellen afmetingen van een ruit zijn 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas zijn de maximale afmetingen in overleg vast te stellen. Bestel je glas breder of hoger dan 3100 mm, dan wordt achteraf een lengtetoeslag in rekening gebracht. Ook als het glasoppervlak van één ruit groter is dan 4 m2, wordt een toeslag in rekening gebracht.

Verpakken van spiegels

Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Wil je de spiegel toch verpakt ontvangen, dan voorzien we de spiegel van noppenfolie en hoekbeschermers. Maximaal te verpakken formaat; korte zijde maximaal 1000 mm en lange zijde maximaal 2000 mm. Buiten deze afmetingen is verpakken niet mogelijk.

Glasbok

Bij orders met een groot volume kan er door ons de keuze worden gemaakt om de levering via een glasbok uit te leveren. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit specificiek benoemen in de aflevermail. De afleverlocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 4 weken de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 4 weken niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht. Bij het retour nemen van de glasbok moet deze leeg zijn. Wij nemen helaas geen (oud) glas retour.

Aflevering van de glasbestelling

De afleverlocatie is eenvoudig bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 08.00 -17.00 uur en er kan voor de deur gelost worden. Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op het gelijkvloers. Glas met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.

Mocht er een vergunning aangevraagd moeten worden om toegang te krijgen tot het afleveradres? Graag de vergunning zelf tijdig aan te vragen.

Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter of zwaarder dan 25 kg of meerdere aantallen, zal de chauffeur je hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen. Dit kan fysieke of mechanische hulp zijn. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen.

Er zal dan een nieuwe leverdatum worden afgesproken, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.

Extra aandachtspunt om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van glas; let erop dat glas (incl. spiegels) nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (bijvoorbeeld door het glas zolang op houten blokjes neer te zetten).

Wat is de leveringstijd van het bestelde glas en/of de glasartikelen?

De leveringstijd van het glas is ongeveer 10 tot 15 werkdagen (bij gelakt/gehard/isolatieglas moet je rekening houden met een gemiddelde leveringstijd van 15-20 werkdagen). Je ontvangt van ons vooraf bericht over de datum waarop het glas wordt bezorgd. Vul je bij je bestelling een gsm- nummer in dan ontvang je een dag vooraf ook nog een sms met een exacter tijdsblok. 

De leveringstijd van glaszetartikelen (zoals glaskit, gereedschappen, enz.) is 1 tot 2 werkdagen*.
Heef je  zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen apart van het glas, per pakketpost aan je worden verzonden.

*Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie- / bouwverlofperiode (o.a. maanden juni, juli, augustus en december), zullen productie- en leveringstijden langer zijn dan gebruikelijk. Wil je een indicatie van de leveringstermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Je kunt je bestelling afhalen in Nederland bij ons magazijn in Apeldoorn (Gelderland) of in Oosterhout (Noord Brabant) .

Je ontvangt van ons een afhaalbericht via mail zodra je order klaarstaat.

In dit afhaalbericht staan o.a. de details van het ophaalpunt en de openingstijden.

Kies je ervoor om je bestelling zelf op te halen, dan worden er uiteraard geen verzendkosten in rekening gebracht. Bovendien is in veel gevallen de leveringstijd korter in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling.

Zorg dat je altijd het ordernummer bij je hebt, als je een bestelling komt afhalen. Houd je ook aan de veiligheidsvoorschriften op de afhaallocatie.

Het glas zal altijd onverpakt aan je worden meegegeven, dus neem bijvoorbeeld een doek of noppenfolie mee om het glas extra te beschermen tijdens het transport. Bij spiegelbestellingen zijn uitzonderingen mogelijk als je de verpakkingskeuze vooraf al hebt aangegeven.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan via Bancontact/Mister Cash of Mastercard.

Door gebruik te maken van bovenstaande betaalmogelijkheden kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, word je naar de vertrouwde omgeving van je eigen bank geleid, waar de betaalopdracht klaar staat.

Na het invullen van de gegevens zoals je gewend bent met een online overboeking via je bank, geef je goedkeuring voor de betaling.

Kan mijn bestelling geretourneerd worden?

Indien je bij Glaswebwinkel.be op maat gemaakte artikelen bestelt, is het herroepingsrecht (de bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a. glas en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.be

Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet is. Daarnaast vragen we je om de bestelling indien mogelijk in de originele verpakking terug te sturen.

Wil je de artikelen retourneren of gebruikmaken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourkosten) voor je eigen rekening.

Ik heb een klacht over een bestelling, levering of product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan om welk(e) product(en) het gaat. Geef bovendien een duidelijke omschrijving van je klacht.

Je kunt je klacht ook melden door onderstaande contactgegevens te gebruiken.
Adresgegevens:

Glaswebwinkel.be
Aruba 13
7332 BJ APELDOORN (Nederland)

KvK: 54117569
Btw: NL193381060B01

E-mail: info@glaswebwinkel.be

Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.

Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.be aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk:

http://www.keurmerk.info/home/klacht