FAQ & Tips

Veel gestelde vragen:

Op Glaswebwinkel.be vindt u informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heeft u een vraag die hier onder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.

Hoe bereken ik de glasmaat?
Om glas te bestellen met de juiste afmeting, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas,  gemeten in millimeters. Om tot de glasmaat te komen kunt u als basis de dagmaat of de sponningmaat nemen. Zie onderstaande uitleg.

Wat is de sponningmaat?
Plaatst u een ruit in een nieuw kozijn, dan gaat u uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, komt u tot de glasmaat.

Wat is de dagmaat?
Vervangt u bestaand glas voor nieuw glas, dan gaat u uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar u tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, komt u op de correcte glasmaat.

Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?
Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en buitenruit. De spouw kan 6, 9, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatie glas) of met argon gas (HR++ isolatie glas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 wat kan behaald worden bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.

Wat zijn de transportkosten voor het leveren van glas?
De bezorgkosten voor het glas bedragen € 36,30 (incl. btw) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde ruiten. Wij bezorgen in heel Vlaanderen het glas bij u aan huis.

Wat zijn de bezorgkosten voor het leveren van de glaszetartikelen?
De bezorgkosten bedragen € 10,89 (incl. btw) per bestelling.

Grote oppervlakten glas
De maximaal te bestellen afmeting van een ruit bedraagt 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas is de maximale afmeting in overleg vast te stellen. Bestelt u glas breder of hoger dan 3100 mm, dan wordt er achteraf een lengte-toeslag in rekening gebracht. Ook als het glasoppervlak van één ruit groter is dan 5 m2, wordt er een toeslag in rekening gebracht.

Verpakken van spiegels
Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Wilt u de spiegel toch verpakt ontvangen, dan wordt de spiegel voorzien van bubbelfolie en hoekbeschermers. Maximaal te verpakken formaat; korte zijde maximaal 1000 mm en de lange zijde maximaal 2000 mm. Buiten deze afmetingen is verpakken niet mogelijk.

Glasbok
Orders met een groot volume worden op een glasbok, rechtstreeks vanaf de fabriek aangeleverd. De loslocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 4 weken de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 4 weken niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht.

Aflevering van de glasbestelling
Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op de begane grond. Glas met kleine afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden. Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter zal de chauffeur verzoeken om de ruit te helpen lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen. Er zal vervolgens een nieuwe leverdatum worden afgestemd, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.

Extra aandachtspunt voor u om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van glas; Let erop dat glas (incl. spiegels) nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (door bijvoorbeeld het glas zolang op houten blokjes neer te zetten).

Voor meer informatie verwijzen wij u graag verder naar de Algemene voorwaarden op onze site waarbij de leveringsvoorwaarden staan weergegeven.

Wat is de levertijd van het bestelde glas en/of glasartikelen?
De levertijd van het glas is ongeveer 10 tot 15 werkdagen (bij gelakt/gehard/isolatieglas dient u rekening te houden met een gemiddelde levertijd van 15-20 werkdagen). U ontvangt van ons vooraf altijd bericht op welke dag het glas bij u thuis wordt bezorgd.* 

De levertijd van glaszetartikelen (zoals glaskit, gereedschappen, enz.) is 2 á 3 werkdagen.*

Heeft u zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen separaat van het glas, per pakketpost aan u worden verzonden.

*Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie- / bouwvakperiode (o.a. maanden juli, augustus, december en januari), zullen productie- en levertijden langer zijn dan gebruikelijk. Wilt u een indicatie van de levertermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.

Hoe kan ik betalen?

Bancontact – Mistercash
Door gebruik te maken van Bancontact – Mistercash kunt u eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de artikelen snel verzenden. Na het doorlopen van het bestelproces, wordt u naar de vertrouwende omgeving van je eigen bank geleid, waar de betaalopdracht klaar staat.  Na het invullen van de gegevens zoals u gewend bent met een online overboeking via uw bank, geeft u goedkeuring voor de betaling. Het te bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en Glaswebwinkel ontvangt een bericht om de artikelen uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van Bancontact – Mistercash.

Mastercard
Bij betaling via uw Mastercard, kunt u eenvoudig, veilig en vertrouwd de online producten afrekenen.

Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien u bij Glaswebwinkel.be op maat gemaakte artikelen besteld, is het herroepingsrecht (bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a.glas en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.be.

Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd, compleet en indien mogelijk, in de originele verpakking terugsturen.

Wilt u de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).

Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneer kosten) voor uw eigen rekening.

Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.

Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden.
Adresgegevens:

Glaswebwinkel.be
Wilmersdorf 29
7327 AD APELDOORN – Nederland

KvK: 54117569
BTW: NL193381060B01

E-mail: info@glaswebwinkel.be

Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.

Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.be aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk:

http://www.keurmerk.info/home/klacht