FAQ & Tips
Veelgestelde vragen:
Op Glaswebwinkel.be vind je informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heb je een vraag die hieronder niet beantwoord wordt, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.
Hoe bereken ik de glasmaat?
Om glas te bestellen met de juiste afmetingen, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas, gemeten in millimeters. Om de glasmaat te bepalen, kun je de dagmaat of de sponningmaat als basis nemen. Zie onderstaande uitleg.
Wat is de sponningmaat?
Plaats je een ruit in een nieuw kozijn, dan ga je uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, komt je uit op de glasmaat.
Wat is de dagmaat?
Vervang je bestaand glas door nieuw glas, dan ga je uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar je tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, kom je uit op de correcte glasmaat.
Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?
Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en de buitenruit. De spouw kan 6, 10, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatieglas) of met argon gas (HR++ isolatieglas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 . Dit is mogelijk bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.
Kunnen mijn glas en/of spiegels ook op locatie bezorgd worden? Wat kost verzekerd verzenden van glas en/of spiegels?
Wij kunnen het glas en/of spiegels bij je afleveren, geen probleem. Wij garanderen dat je bestelling schadevrij wordt geleverd en berekenen voor dit “verzekerd verzenden” € 35,00 (incl. btw.), ongeacht het aantal ruiten. Wij bezorgen in heel Vlaanderen, helaas niet in Wallonië. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw), brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost verzekerd verzenden van alleen glaszetartikelen?
Bestel je alleen glasartikelen, dan bereken wij € 9,50 (incl. btw) voor het “verzekerd verzenden” per bestelling. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw) brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost verzekerd verzenden als je glas en glaszetartikelen (bijvoorbeeld glas in combinatie met kit, gereedschappen, glasband, enz.) tezamen bestelt?
Bestel je glas en glaszetartikelen tezamen, dan rekenen wij voor het verzekerd verzenden € 35,00 (incl. btw). Afhalen is uiteraard altijd gratis. Wij bezorgen in gans Vlaanderen, helaas niet in Wallonië. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw), brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Je bestelling afhalen kan bij ons magazijn in Apeldoorn of in Oosterhout (NB). In Apeldoorn kan je terecht op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 8.30 uur – 16.30 uur. Voor Oosterhout (NB) gelden de volgende openingstijden: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 10.00 uur – 16.00 uur. Onze afhaallocaties zijn gesloten tijdens feestdagen. In veel gevallen is de levertijd korter, in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling.
Vooraf ontvang je van ons een afhaalbericht via de mail wanneer de order klaarstaat. In dit afhaalbericht staan tevens de verdere details van het ophaalpunt.
Kies je voor het afhalen van de bestelling, dan is dit voor je eigen risico. Zorg voor een geschikt vervoermiddel en neem zelf voorzorgsmaatregelen / beschermingsmateriaal mee (zoals bubbelfolie, doeken, karton, o.i.d.) om je bestelling goed en schadevrij te kunnen vervoeren. Wij hebben je bestelling namelijk onverpakt klaarstaan.
Zorg dat je altijd het ordernummer weet, als je een bestelling komt afhalen. Conformeer je aan de veiligheidsvoorschriften die gelden op de betreffende afhaallocatie.
Wil je geen risico lopen? Kies dan voor het op locatie laten bezorgen van je bestelling. Met ons “verzekerd verzenden”, ben je namelijk altijd gegarandeerd van een schadevrije levering van je bestelling.
Grote oppervlakken glas
De maximaal te bestellen afmetingen van een ruit zijn 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas zijn de maximale afmetingen in overleg vast te stellen. Wil je een glasplaat die buiten de range valt van 1400 x 3000 mm (afmeting – breedte of hoogte) of met een totaal oppervlak groter dan 4m²? Vraag dan eerst een offerte bij ons aan. Dit kun je doen door een mailtje te sturen info@glaswebwinkel.be.
Wij verpakken glas of spiegels niet
Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Het transport en de bezorging van het glas / spiegels vindt plaats met speciaal glastransport. Uiteraard is het onze taak de bestelling schadevrij bij je af te leveren. Het onbeschadigd afleveren is een garantie die wij geven.
Glasbok
Bij orders met een groot volume kan er door ons de keuze worden gemaakt om de levering via een glasbok uit te leveren. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit specifiek benoemen in de aflevermail. De afleverlocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 28 kalenderdagen de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 28 kalenderdagen niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht. Bij het retour nemen van de glasbok moet deze leeg zijn. Wij nemen helaas geen (oud) glas retour.
Aflevering van de glasbestelling
De afleverlocatie is eenvoudig bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 08.00 -17.00 uur en er kan voor de deur gelost worden. Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op het gelijkvloers. Glas met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.
Mocht er een vergunning aangevraagd moeten worden om toegang te krijgen tot het afleveradres? Graag de vergunning zelf tijdig aan te vragen.
Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter of zwaarder dan 25 kg of meerdere aantallen, zal de chauffeur je hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen. Dit kan fysieke of mechanische hulp zijn. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen.
Er zal dan een nieuwe leverdatum worden afgesproken, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.
Extra aandachtspunt om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van glas; let erop dat glas (incl. spiegels) nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (bijvoorbeeld door het glas zolang op houten blokjes neer te zetten).
Wat is de leveringstijd van het bestelde glas en/of de glasartikelen?
De leveringstijd van het glas is ongeveer 10 tot 15 werkdagen (bij gelakt/gehard/isolatieglas moet je rekening houden met een gemiddelde leveringstijd van 15-20 werkdagen). Je ontvangt van ons vooraf bericht over de datum waarop het glas wordt bezorgd. Vul je bij je bestelling een gsm- nummer in dan ontvang je een dag vooraf ook nog een sms met een exacter tijdsblok.
De leveringstijd van glaszetartikelen (zoals glaskit, gereedschappen, enz.) is 1 tot 2 werkdagen*.
Heb je zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen apart van het glas, per pakketpost aan je worden verzonden.
*Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie- / bouwverlofperiode (o.a. maanden juni, juli, augustus en december), zullen productie- en leveringstijden langer zijn dan gebruikelijk. Wil je een indicatie van de leveringstermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan via Bancontact/Mister Cash of Mastercard.
Door gebruik te maken van bovenstaande betaalmogelijkheden kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, word je naar de vertrouwde omgeving van je eigen bank geleid, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens zoals je gewend bent met een online overboeking via je bank, geef je goedkeuring voor de betaling.
Heb je een bedrijf en een geldig btw-nummer? Vul deze dan in bij het plaatsen van de bestelling.
Er zal een controle plaatsvinden of het btw-nummer correct en geldig is, waarbij er meteen een juiste factuur zal worden opgemaakt exclusief btw aangezien het een intracommunautaire levering betreft.
Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien je bij Glaswebwinkel.be op maat gemaakte artikelen bestelt, is het herroepingsrecht (de bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a. glas en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.be
Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet is. Daarnaast vragen we je om de bestelling indien mogelijk in de originele verpakking terug te sturen.
Wil je de artikelen retourneren of gebruikmaken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourkosten) voor je eigen rekening.
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?
Wij controleren al het glas, spiegels en glasproducten die ons magazijn verlaat. Helaas kan het bij een kwetsbaar product als glas, gebeuren dat er alsnog schade ontstaat. Meld een beschadiging direct, in iedergeval binnen 24 uur, na levering.
Voorzie ons van duidelijke foto’s waarop de beschadiging goed zichtbaar is. Geef daarbij een toelichting hoe de beschadiging is ontstaan, dit kan worden gestuurd naar info@glaswebwinkel.be, onder vermelding van het ordernummer. Als blijkt dat het product beschadigd is geleverd, dan zorgen wij voor een nieuw exemplaar. U betaalt hier niets extra’s voor, dit is onze “verzekerd verzenden” garantie.
Glaswebwinkel.nl moet altijd in de gelegenheid worden gesteld, om een beschadigd product te vervangen voor een nieuw exemplaar. Om dit te kunnen realiseren, geldt een redelijke termijn, in iedergeval gelijk aan de reguliere levertijd, zoals op de betreffende productpagina is omschreven. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
Is de schade ontstaan ná levering, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik, montage of slijtage? Dan valt dit niet onder de garantie en kunnen wij helaas geen kosteloze vervanging aanbieden.
Ik heb een klacht over een bestelling, levering of product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan om welk(e) product(en) het gaat. Geef bovendien een duidelijke omschrijving van je klacht.
Je kunt je klacht ook melden door onderstaande contactgegevens te gebruiken.
Adresgegevens:
Glaswebwinkel.be
Aruba 13
7332 BJ APELDOORN (Nederland)
KvK: 80736548
Btw: NL861779988B01
E-mail: info@glaswebwinkel.be
Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.
Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.be aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk: